Doprovodný program je letos otevřen komukoliv, i mimo turnaj v Jeskyních a dracích. Všechny
aktivity v jeho rámci probíhají v
sobotu 2. 3. odpoledne.
Většina programu je dostupná bez registrace, na
larpy a nesoutěžní RPG hry je potřeba se
registrovat.
Registrace do doprovodného programu (larpy a nesoutěžní
RPG hry)
Vyplníte své
jméno, příjmení a e-mail.
Vyberete si larpy či RPG hry z naší nabídky.
Máte možnost si zahrát až dva larpy, dvě RPG
hry či jeden larp a jednu RPG hru.
V sobotu 2. 3. dorazíte na Fokus
Roll, zapíšete se na recepci a
zaplatíte 200 Kč v hotovosti. Pokud
jste účastníky turnaje v JaD a chcete se
přihlásit k nějakému programu jako
jednotlivci, už nic nedoplácíte.
Pozor! Pokud jste se k nějaké nesoutěžní RPG
hře zaregistrovali jako družina v přednostní
registraci, pohlídejte si, ať se vám při
výběru dalšího doprovodného programu hry
nekříží!
Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti
šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit
vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu
pirátského ostrova!
Konec války se Španělskem a smrt guvernéra
narušily křehký status quo. Dusno na Ostrově
sice pročistila tropická přeháňka, některým
lidem ale i přesto začíná být příliš horko.
Pokud nad věcmi nikdo nepřevezme kontrolu,
hrozí, že se zle vymknou z rukou. Několik
významných osobností Ostrova dostane
pozvánku na malé mocenské setkání. Na
setkání, na které dorazí i několik dalších
vlivných, avšak původně nezvaných hostů. Je
vůbec možné, aby se usedlíci, zástupci
anglických institucí a parta pirátů na něčem
domluvili? Zvlášť, když se zdá, že všichni
sledují vlastní zájmy a střeží svá různá
tajemství?
Příběh je zasazený do zlatého věku pirátů na
počátku 18. století a celý se odehrává jak v
hostinci (převážně), v němž se postavy sešly,
aby vyřešily své společné i osobní záležitosti,
tak ve vnějším světě, do nějž mají hráči možnost
za pomoci mechanik bohatě zasahovat a
interagovat s ním. Nejdůležitějším tématem k
řešení se zdá být otázka vztahu Ostrova k
Anglii, která se po válce se Španělskem začala
opět zajímat i o své odlehlé kolonie, nicméně ve
hře je i několik dalších témat a každá z postav
má i své vlastní osobní zájmy. Zůstane Ostrov
součástí Impéria, nebo se rozhodne bojovat za
nezávislost? A jak to s jeho obyvateli dopadne?
Ostrov je žánrový larp stojící na roleplayingu a
dramatických momentech a výstupech, které
vykreslují jak celé prostředí, tak jednotlivé
charaktery (hraje se převážně na ostatní a pro
ostatní). Jde o vyjednávací a trochu vztahový
larp (bez milostných linek) s gamistickými
prvky, který lze - v příběhovém významu -
několika různými způsoby vyhrát či prohrát.
Závěr hry a celého příběhu jsou přitom otevřené
tomu, co hráči sami během hry vytvoří. Larp
využívá několik obecných mechanik k usměrnění a
„vyhodnocení“ celé hry a navíc obsahuje větší
množství drobných, nenásilných mechanik k
dokreslení postav a prostředí.
Disco Elysium
Zvoní mi v uších… Slyším jen mumlání a dusot
nade mnou. Hlava mi třeští, jako by snad do
mě zrovna naprali atomovku… S velkou námahou
otevírám oči… Bolí mě celý člověk. Co se to
do háje stalo…
Zažijte komorní larp trochu jinak. Místo toho,
abyste hráli za určitou postavu nebo hrdinu,
budete teď uvnitř hlavy našeho hrdiny. Vaším
úkolem bude řídit to, co hrdina udělá, co se mu
bude honit v hlavě a jaká rozhodnutí učiní.
Budete hrát za aspekty v hlavě hrdiny, které
zahrnují přesvědčení, znalosti a samotné emoce.
Tímto způsobem se budete snažit přijít na to, co
se hrdinovi stalo, co ho čeká a jak se v danou
chvíli zachová.
Hra bude vypadat trochu jako interaktivní
divadlo. V určitou chvíli se bude odehrávat
scéna a vy nebudete moct překročit území
hrdinovy mysli. Až však scéna skončí, budete mít
možnost zkoumat, interagovat, ptát se, hledat
stopy a postupně dávat dohromady kusy celé
skládačky.
Pokud se rozhodnete vyzkoušet náš komorní larp,
dostanete informace se vším, co budete do hry
potřebovat. Můžeme vám poradit už teď, ať svůj
kostým ladíte do 80. let.
Ve vaší vesnici kdysi rostla překrásná třešeň,
zářící jako slunce. V jejím světle vše rostlo a
vzkvétalo. Tento strom jste kdysi dostali jako
dar od bohyně poté, co jste ji velkou slavností
zbavili jejího smutku. Nedávno přišel do vesnice
cizinec. Oznámil, že je to pro vás až příliš
dobrý příběh, a strom vám mávnutím štětce vzal.
Vše se ponořilo do temnoty. Hrdina slíbil, že
světlo získá zpět. Vydal se do cizincova sídla a
už se nevrátil. Teď je řada na vás…
Budeme hrát ve Svitcích hrdinů – nové české
fantasy hře na hrdiny zaměřené na svižný
dramatický příběh a rychlé boje plné zvratů.
Pravidla vás naučím během deseti minut před
hrou, jsou velice jednouchá.
Dobrodružné fantasy o střetu dvou kultur na
místě prosyceném magií.
Utekli před válkou a konečně našli útočiště,
posvátné místo slibující klid a mír.
Starousedlíkům ale s novými sousedy dochází
trpělivost, chtějí své posvátné místo zpět dřív,
než na povrch vyplují tajemství a hříchy, které
by radši sami zapomněli. K zažehnutí plamenů
hněvu, které spálí vše na popel, stačí jediná
jiskra. Budete jí vy?
Budeme hrát ve Svitcích hrdinů – nové české
fantasy hře na hrdiny zaměřené na svižný
dramatický příběh a rychlé boje plné zvratů.
Pravidla vás naučím během deseti minut před
hrou, jsou velice jednouchá.
Roman “RoVan” Vantuch - Call of Cthulhu: Mlha v
Brně
Pozor! Hra je určena pro hráče, kterým je
alespoň 15 let!
Píše se rok 1945 a život v Brně se pomalu vrací
do pořádku. Nepravděpodobná skupina
„vyšetřovatelů“ by se nikdy nesetkala, nebýt
čehosi temného, co se plíží v brněnských
uličkách.
Poslední výstřely druhé velké války utichly a
život v Brně se pomalu vrací do pořádku. Nějakou
dobu to ještě potrvá, ale důležité jsou teď
vyhlídky na budoucnost. Nebýt pohřešovaných
blízkých, i vy byste hleděli do budoucnosti s
nadějí.
Hra se odehrává v poválečném Brně jen několik
měsíců po osvobození. Ve městě jsou ještě
sovětští vojáci, většina Němců byla odsunuta a
ještě se vedou soudy s kolaboranty. Hra čerpá z
historických zdrojů, ale důraz klade víc na
atmosféru než na historickou přesnost. Budeme
hrát v hororovém systému Call of Cthulhu 7e s
mírně zjednodušenými pravidly pro jednorázovou
hru. Znalost systému není nutná. Postavy budou
připravené a detaily si hráči společně dotvoří v
rámci hry.
Daniel Vázquez - Příšera týdne: Nekromantův
gambit
Co se skrývá za sérií záhadných sebevražd v
klidném městečku? Většina lidí nevěří na
příšery, ty však znáš pravdu. Jsou skutečné
a spolu se svým týmem máš za úkol je dostat.
Příšera se skrývá v temnotách… V klidném
městečku někdo vyhrabává hroby a místní
předáci spáchají sebevraždu. Policie je
bezradná. Dokáže skupina lovců příšer
vyřešit tuto hrůzostrašnou záhadu dřív, než
bude pozdě pro všechny?
Ve hře Příšera týdne se vydáš na lov nestvůr na
způsob Buffy, přemožitelky upírů, křižuješ zem
jako bratři Winchestrové z Lovců duchů, abys
přinesl zkázu nadpřirozeným stvořením, nebo
vedeš vládní vyšetřování jako Mulder a
Sculllyová. Pusť se do upíra, chytej čupakabru
nebo vymítej démona. Lapni pohrabáč a otevři
svou knihu zaklínadel. Ta příšera to má
spočítané!
Příšera týdne je samostatně hratelná akční
hororová rolová hra (RPG) pro 3-5 hráčů s
jednoduchým herním systémem založeným na
populární RPG Apocalypse World. Osm jednoduchých
tahů ti pomůže při vystopování a likvidaci
příšer. Vyber si z 12 typů Lovců, každý se svou
vlastní příručkou, tahy a motivací: Vyvolený,
Křivák, Sesílač, Netvor, Profesionálka a další.
Příšera týdne je velmi úspěšná hra z roku 2012,
která v roce 2023 vyšla v oficiálním překladu
česky, takže veškeré materiály budou v češtině a
není potřeba umět anglicky. Tvorba Lovců zabere
max. 30 minut a je zábavná, takže bude součástí
naší hry.
Na akci budete mít možnost si Příšeru týdne
zakoupit.
Daniel Vázquez - Masky: Nová generace: Stíny
stříbrného města
Nad Halcyon City se vznáší nová hrozba.
Mrakodrapové město je zvyklé na
superpadouchy, invaze mimozemšťanů a
mezidimenzionální portály, ale je snad
připraveno se spoléhat na partu teenagerů,
kteří se teprve rozhodují čím chtějí být?
Ve městě Halcyon City, kde žijí čtyři generace
superhrdinů a superzločinců, se otvírá
příležitost stát se hrdinkami a hrdiny nové
generace. Toto město je známé svojí
neuvěřitelnou různorodostí obyvatelstva, kde se
setkávají různé věky, národnosti, životní
příběhy a metalidé se superschopnostmi. Halcyon
City bude vaším hřištěm, kde budete muset čelit
jak hrozbám z temnoty, tak i svým vlastním
vnitřním konfliktům. Průkopníci ze zlaté
generace už jsou na odpočinku a městu vládne
zejména stříbrná generace, v neustálém střetu s
členy cynické bronzové generace. A to všechno
pod podezíravým dohledem agentury A.E.G.I.S. Kam
v tom všem patří takový superhrdinský tým jako
ten váš?
Na výběr je deset příruček (archetypů), každá s
vlastními schopnostmi a zároveň s vlastním
životním osudem. Budete Ranařka, Dědic,
Proklatec, Cizačka, Chráněnka, Janus, Nadšenec,
Potížista, Proklatec, Proměněnec nebo Supernova?
Stejně jako Příšera týdne, Masky: Nová generace
využívá pravidel zvaných „Powered by the
Apocalypse“ (PbtA), která jsou známá svou
snadnou hratelností a zábavou. Specifická
pravidla této hry zvýrazňují dramatické momenty,
konflikty a vývoj postav skrz mechaniky jako
Vliv a Posun Nálepek. Příběh se vyvíjí prakticky
sám, až vaše postavy budou spouštět tahy jako
Schytat pořádnou ránu, Obrana druhého,
Rozpoutání schopností nebo Prohlednutí masky.
Oficiální překlad hry Masks: New Generation
vyšel na konci roku, takže veškeré materiály
budu v češtině.
Na akci budete mít možnost si Masky
zakoupit.
Šárka Kašparová - Cats of Catthulhu: Bleskově
smažené ryby
Jste kočky. Něco spustilo poplach na vašem
oblíbeném rybím trhu. Příšerně to zapáchá a
ryby, kterých se to dotklo, se nedají jíst.
Ale lidé jsou příliš hloupí a vy jste ty
správné kočky na správném místě, takže se do
odhalování této záhady musíte pustit vy
sami. Něco Je Špatně. Hodně Špatně.
V tomto dobrodružství se vydáte do přístavního
města za polárním kruhem a během dlouhé a
studené noci se pokusíte odhalit, proč se zde
objevují podivní nepřirození tvorové. A pokud si
troufnete, tak se s nimi i nějak vypořádat.
Systém Cats of Catthulhu je přizpůsobený hraní
za kočky v lidském světě. Pravidla jsou
jednoduchá a neobsahují žádnou matematiku!
(Kočky neumějí počítat.) Postavy vytvoříme na
místě.
Prosím, přineste si vlastní tužky.
Jiří Kozelský - Call of Cthulhu: Saturnův kalich
Podzim 1923. Poté, co utekli z vězení, tři
tvrdí zločinci jedou cestou přes
Miskatonické údolí s jedinou obavou, aby
utekli dlouhé ruce zákona. Měli by se ale
radši bát toho, co na cestě potkají.
Saturnův kalich je kratší scénář (max. 4 hodiny)
Call of Cthulhu 7. edice napsaný Mattem
Sandersonem. Je vhodný pro začátečníky, ale i
pokročilé v systému. Pro 3-6 odvážných
vyšetřovatelů.
Jaroslav “Deusn” Noga - Dungeons and Dragons
Deusn si pro vás připravil dokonce pět různých
příběhů v této nejhranější hře na hrdiny na
světě a vy máte možnost si přímo na místě
vybrat, který z nich si zahrajete. Láká vás
nebezpečná výprava do opuštěné kobky pro mocný
artefakt, nebo se raději chcete zapojit do
pletich v hlavním městě? Či byste vyrazili do
divokého a nebezpečného hvozdu, nebo raději
pomůžete včas nalézt vodu jedné vesnici v
poušti, která čelí blížící se invazi? Je to jen
na vás!
1. Odkaz Noximaru
Vaše skupina byla najata kouzelníkem
Khalaronem, který se na Vás obrátil v
nejvyšší nouzi, ve jménu krále, kterému
kouzelník slouží. Roustoucí hrozba orčí
hordy začíná tlačit na hranice království,
proto je třeba získat něco, co změní průběh
války. Během vaší konverzace jste byli
informováni o existenci artefaktu neobyčejné
moci jménem “Oko Noximaru”. Je třeba tento
artefakt získat, ale nebude to snadné. Oko
je dle kouzelníkových informací ukryto
uvnitř opuštěné krypty, několik dní od
samotného města, v němž se nacházíte. Budete
schopni artefakt získat a nahnout misku vah
na stranu království?
2. Krev bližního
Nezapomeňte na Stříbrnou Paní, zpívají bardi
v ulicích. A zatímco hlas nese tuto zprávu
smutku, ti, kteří naslouchají stínům, slyší
šeptání o nadcházející tragédii, která se má
udát. Každý rok již po sedm let se místní
měšťané podílí na události, která velebí
zemřelou královnu země na rozkaz jejího
manžela, Krále Moferatta. Ovšem takovýchto
řečí jsou ulice plné a nakonec, je na nich
vůbec nějaká pravda? Když vaše skupina
obdrží tajemný dopis s pečetí královského
rádce, Lady Tylii, je jasné, že něco není v
pořádku.
3. Král uvnitř listí
Sevřít ruku pokrytou krví není nikdy
jednoduché, ale poté, co jste zastavili v
jedné malé vesnici na noc, byli jste svědky
podivné události. Uvnitř staré knajpy,
pokrývaly opuštěné postele zbytky královské
gardy, většina z nich již mrtvá, zbytek z
nich těžce zraněn až na jednu ženu v těžkém
brnění jménem Carla. Carla informovala vaši
skupinu o strašlivé události, která se stala
hlouběji v temném lese, kam její jednotka
měla vyrazit, aby tamní lesy prozkoumala
kvůli banditům. Namísto toho byli přepadeni
skupinou divochů, kteří je rozdrtili. Carla
se k vám obrátí s nenávistí ve svých očích a
ve jménu krále Monferatta vás požádá, abyste
zjistili, o co tu jde, a pokud budete
schopni… pomstili její padlé přátele.
4. Král uvnitř listí
Hlad a žízeň jsou blízkými společníky
jakéhokoliv dobrodruha, ale v místě, kde se
vaše skupina nachází nyní, je jeden z těchto
společníků hlasitější než druhý. Rozsáhlá
poušť Shalazór pohltila mnohé životy a jak
se zdá, je poušť připravena vybrat další
krvavou daň. Malá vesnice jménem “Druud”
hostí populaci čítající několik stovek duší,
které každý den zápasí s pouští o právo žít.
Vy sami nyní stojíte před náčelníkem této
vesnice. Mocným bojovníkem, který před vámi
poklekne s prosbou o spásu svého lidu,
abyste našli nový zdroj vody. Náčelník chce
své lidi přemístit, ale bez vody by to byla
sebevražda. A přesto nemá náčelník na výběr,
protože dle zpráv, které se k němu dostaly
od jeho špehů, se k této vesnici blíží
invazní armáda, která vyhladila již bezpočet
vesnic.
5. Bez slitování
Stanout v místě, kde se po poslední týdny
odehrávaly brutální bitvy mezi dvěma
stranami, může být strašlivá zkušenost.
Ovšem ztráta milovaného je jizva, která se
jen tak nezahojí. Proto když stojíte na
hradbách města Kallamnach, můžete pozorovat
svého spolubojovníka, čaroděje “Tall-para”,
který shlíží do ulic, mezi nimiž prchá
gnollská horda, pokrytá krví svých obětí. A
mezi nimi je vrah, jeden z těch, kteří
naslouchají šílenému tlachání démonického
prince Yennoghua, který ukradl život
Tall-parově milované. Tall-par chce vidět
gnolla mrtvého, ale více než to chce získat
zpět prsten svojí ženy, který gnoll ukradl.
Jak můžete najít jednoho gnolla uvnitř
hořícího města mezi hordami prchajících
příšer a netvorů? Obzvláště když se váš cíl
vzdaluje s každým okamžikem…
Jaroslav “Jamal” Malinkovič - The One Ring
Z veliké říše Arnor už zbyly jen ruiny, ale
ne všechno její bohatství se rozpadlo v
prach. Mistr Círdan zajistil dobrodružnou
výpravu, která má z temných rozvalin na
hranicích Kraje získat starý dúnadanský
astroláb. Bude však potřeba postupovat
nanejvýš obezřetně. Cosi číhá v temnotách
starého hradu…
Časově je hra zasazena těsně před události z
Hobita, znalost filmů či knih není pro hráče
nutná. Hrát budeme s předpřipravenými postavami
podle pravidel The One Ring (pro zjednodušení
pravděpodobně podle odlehčených pravidel starter
setu). Ani znalost tohoto systému není potřeba,
dobrodružství počítá se hrou "na zkoušku".
František „Sniper“ Neznaj - Tails of Equestria:
Neklid v Klidném
Obchodníci vracející se z vesnice Klidné
říkají, že by se měla přejmenovat na
Nenávistné. Co se ve vesnici stalo, že se
tak změnila?
Farmářská vesnice Klidné je krásným místem pro
život. Vyrážíte do ní zkontrolovat domek, co si
zde kamarádka koupila. Ale ve skutečnosti je to
od ní vlastně dárek, máte si zde užít týden
klidné dovolené. Jenže vesnice skrývá víc
překvapení, než čekáte. Opravdu by si zasložila
jméno Nenávistné, nebo obchodníci jen fabulují,
aby upoutali pozornost?
Dobrodružství v My Little Pony: Tails of
Equestria je podle jednoduchých pravidel, která
se snadno vysvětlí přímo ve hře. Na začátku se
vytvoří (a namaluje!) postava poníka a následně
se s ním vrhneme přímo do příběhu. Je možné si
přinést postavu poníka z předchozích her,
nejvýše na 3. úrovni.
Pozor! Jsi-li dívka ve věku 5-10 let, nebo
chlapec ve věku 15-35 let, tak poníci jsou
vysoce návykoví!
Lukáš “Mrkew” Ptošek - Alien RPG: Poslední den
na Hadley's Hope
Pozor! Hra je určena pro hráče, kterým je
alespoň 15 let!
Vystoupíte z přechodové komory na stanici
Hadley’s Hope na měsíci LV-426. Je tu
naprosté ticho, chybí tu hukot strojů a
šepot obyvatel. Něco tu JE… ale co? Alien
RPG je svět plný hororu a korporátních
šarvátek, kde si androidi hrají na bohy,
zatímco vesmírní kamioňáci a mariňáci hostí
nově narozené děsivé bytosti. Je to drsný a
nelítostný vesmír a vy nejste nic jiného než
postradatelní.
Pravidla jsou postaveny na Year Zero systému,
které jsou použité například v Zapovězených
zemích.
Postavy připravené předem. Vhodné pro nováčky.
Znalost pravidel není nutná. Angličtina výhodou
(některé věci možná budou anglicky). Hodí se mít
zásobu šestistěnných kostek, ale není nutná.
Jedná se o dobrodružství ze základní příručky.
Lukáš “Mrkew” Ptošek - Fate: Silná dávka
Pozor! Hra je určena pro hráče, kterým je
alespoň 15 let!
Jste soukromí detektivové. Byli jste
požádáni o vyšetření okolností smrti bratra
vaší klientky. Zemřel na předávkování léky,
avšak s ohledem na jeho lékařské znalosti by
se to nemělo stát. Dokážete objasnit případ
plný tajemství a zvratů?
Jedná se o detektivní hru a objasnění případu.
Postavy připravené předem. Vhodné pro nováčky.
Znalost pravidel není nutná. Kostky nejsou
nutnost. Hra se odehrává v moderní době - druhá
polovina 20. století.
Michal “Elfax” Šácha - Dishonored RPG: Útěk z
Opatství
S východem slunce bude váš osud zpečetěn,
pokud neuniknete z Opatství. Když se vše
zdálo ztraceno, tak vás Outsider navštívil
ve snu s unikátní nabídkou, jež za celou
historii nabídl jen několika desítkám lidem.
Přijmete ji?
Dunwallský prostý lid je sžírán morem,
zatímco šlechta pořádá honosné oslavy, krysy
v ulicích jsou tak přemnožené, že si už v
houfech troufají útočit i na lidi, císařovna
byla zabita osobním strážcem. Dunwall je
nebezpečné místo, ale není ničím v
porovnáním s tím, co vás čeká v Opatství
všech, mocné organizaci, jež je nepřítelem
prázdnoty, Outsidera a všech, kdo je
uctívají. Ať už právem či neprávem, byli
jste zadrženi Opastvím všech a nyní jste
drženi v jeho žaláři. Zkusili jste všechny
možnosti, co vás napadly, ale zdá se, že
neexistuje cesty ven. Jestli se chcete dožít
konce dalšího dne, tak budete muset uniknout
před svítáním z Opatství, jinak se
jistojistě nedožijete večera. Zoufalost vás
naplňuje a ztrácíte veškeré naděje. Z
vyčerpanosti upadáte do spánku, kde se vám
zjeví figura, jejíž oči jsou černější než
nejtemnější temnota. Představí se vám jako
Outsider a má pro vás nabídku.
V této hře budete hrát za jednoho z vězňů
Opatství všech. Vaším cílem bude (ideálně
nenápadně) uniknout z Opatství, ale každá
postava má vlastní motivace a cíle, jež se
pokusí během pokusu o únik naplnit.
Dishonored RPG je TRPG založené na videoherní
sérii Dishonored. Tato hra se odehrává po úvodu
do hry Dishonored. Svět se nachází v temné
Viktoriánské éře, kde je vše poháněné velrybím
olejem a v němž jsou ostrovní říše devastované
krysím morem a korupcí.
Kovacs Park - Cornucopia TRPG: Kam tečou slzy
růže
Skupina čerstvých dobrodruhů přichází do
Zániku, města na okraji temných krajin.
Každý z dobrodruhů má svůj vlastní příběh a
své vlastní prožitky, které si sem přinesl.
Mají různé důvody, proč se vydali na tuto
cestu. Alespoň malá hrstka jedinců ovšem
věří v to, že se těmto dobrodruhům jednou
podaří porazit samotného krále démonů.
Podaří se této skupině ovšem vůbec překročit
hranice do temných krajů? Nebo si to
rozmyslí a otočí se zpátky? Kam doopravdy
povede vaše cesta?
I v tomto městě se ovšem nachází plno
příležitostí, které čekají na nadšené
dobrodruhy, jako jste vy. V nabídce od Spolku
dobrodruhů a místních obyvatel najdete cokoli od
sběru kytek přes vymýcení slimů až po ochranu
světa před démony. Ale pozor, abyste si
neukousli příliš velké sousto. Vaše kariéra
dobrodruha by tak mohla skončit dříve, než
začala. Nebylo by možná lepší usadit se a
otevřít si stánek s dýněmi nebo prodávat květy
růže vylovené z místní řeky?
V Cornucopia TRPG se vydáte zažít
dobrodružství a nebezpečí magického světa. Hra
je založena na prvcích fantasy JRPG a anime.
Obsahuje otevřený vývoj postav a systém
elementárních reakcí a využívá sadu kostek d20,
d12, d10, d8, d6, d4. Postavy si hráči mohou
zvolit předpřipravené, nebo si je mohou s
předstihem navrhnout sami.
Karel Doleček - Zero Dawn
Celé lidstvo bojuje s Farovým morem, armádou
autonomních válečných strojů, které se
vymkly z kontroly. Věří, že když vytrvají
dostatečně dlouho, projekt Zero Dawn stroje
deaktivuje a zachrání je.
Vy jste členové projektu Zero Dawn a víte,
že je to lež. Vašim úkolem je využít
poslední měsíce života lidstva k tomu,
abyste ochránili archu, ze které povstane
nová civilizace. Shromažďujete přední
experty z celé planety, prototypy pokročilé
technologie, kopie uměleckých děl a výzkumu,
vzorky zvířecí, rostlinné a lidské DNA a
mnoho dalšího.
Protože vše co nezachráníte bude navždy
lidstvu ztraceno.
Zero Dawn je hra založená na systému Blades in
the Dark. Hráči se stávají agenty projektu,
který misi za misí závodí s časem o záchranu co
největší části přírodního a kulturního bohatství
naší planety, než je pozře nekontrolovatelná
umělá inteligence. Než lidstvo nevyhnutelně
prohraje válku.
Karel Doleček - Blades in the Dark: Smrtí ke
svobodě
Byli jste jména, před kterými se třásli
všichni ostatní zločinci v Doskvolu. Už je
to teda nějakou dobu. Dnes už jste se
smířili s tím, že vás čeká tak akorát zbytek
života ve věznici Ironhook.
Ale dostali jste nabídku, která zažehla
jiskru naděje v tomto bezslunečném světě.
Společnými silami zprovoďte ze světa jednoho
konkrétního vězně a váš patron zajistí vaše
propuštění.
Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu
odvážných darebáků rvoucích se o své místo v
temných ulicích post-post-apokalyptického světa,
v němž navzdory zničenému Slunci, rozbitým
branám Smrti a všudypřítomným přízrakům a
démonům pokračuje civilizace. Alchymie a
specifická nekromancie se zde potkávají s
viktoriánskou technologií a elektřina získávaná
z krve démonů lovených na otevřených mořích
chrání města před záplavou duchů a přízraků.
Výchozím městem plným exotických lokací je
Doskvol, město inspirované stejně tak Londýnem
jako Benátkami.
Hra se orientuje na žánry „heist“ a „leverage“
(loupeže, podvody, troufalé akce) s důrazem na
příběh a akční dění spíš než na taktiku a
kombení.
Jan “Stařec” Hykel - Heart: The City Beneath
Nad námi město, Věž, vypíná se k nebesům.
Pod námi město, Srdce, sahá do hlubin země.
Dolů skrze špínu, kameny a vodu, dolů do
hlubin temnoty, šílenství a nemoci, dolů,
kde se skrývá něco prastarého, něco, co se
nepodobá ničemu jinému.
Lidé odchází dolů do Srdce, když už nemají
žádnou jinou možnost. Aby hledali tajemství
dávno ztracených kouzel, kouzel, která svědí
přímo ve tvé krvi. Aby našli nové výzvy,
poslední velký lov před smrtí. Aby se někde
ukryli před propagandou, nesvobodou nebo
vlastní vinou. Když je neslyší bohové
nahoře, možná je uslyší mocnosti v
hlubinách.
A ty si teď myslíš, že už chápeš, o co jde.
Ale Srdce tě cítí. Srdce ví, že přicházíš.
Jakmile projdeš dveřmi, jen slezeš útes dolů
do propasti na konci cesty, která nikdy
neexistovala, když se plížíš skrze úzké
útroby vlnících se kamenů, když se vynoříš,
zbitý a zkrvavený, Srdce už tě bude mít.
Srdce ví, po čem toužíš, a při všech
zakázaných tvářích Bohyně, buď ti to daruje,
nebo tě při tom zabije!
Srdce je hra mísící žánry fantasy, gotického
románu a hororu ve stylu H. P. Lovecrafta.
Vypráví o utečencích a exulantech, kteří tvoří
komunity v chaotickém prostředí rozbitého
časoprostoru, kde se dimenze střetávají jako
zuřiví berani. Drogy, obsese, šílenství, touha a
beznaděj je nutí vydávat se hlouběji a hlouběji,
aby nalezli pověstnou entitu známou jako Srdce,
jež dala jméno celému podzemnímu komplexu. Nikdo
neví, co je přesně Srdce zač - možná zárodek
nového boha, jehož nespoutaná formující se moc
ničí realitu kolem sebe, kouzlo seslané z
budoucnosti do minulosti, které má zabránit
celosvětové katastrofě, a jak postupně narůstá,
známý svět se kolem něj rozpadá. A možná je to
jen vesmírná exprese entropie lidské morálky a
snů.
Šnečí Jícen
Pastorství Naší Skryté Paní se chystá
odstranit uzurpátora pověstného magickým
nadáním. Kvalitní kouzelné zbraně ze
vzácných materiálů jsou naprostou
nezbytností. Divize Trůnu z Vermissiánských
Speciálních Jednotek dostane za úkol vydat
se prokletou Vermissiánskou tratí do
klaustrofobického labyrintu masa, očí, zubů
a nihilistické poezie, aby našla tajemný
Šnečí Jícen. Mezi ulitami a žíravými ostatky
šneků rozpouštějících se v záři cystického
arkánního pseudoslunce se údajně skrývá
padlý hrdina se svou legendární výbavou. A
slzavá bohyně, která si ve svém smutku
nepřeje být rušena.
Jan “Stařec” Hykel - Cloud Empress: Poslední
pouť Fazolové bárky
Lidé vždy přes léto putují krajinou, kterou
si zima uzurpuje pro sebe, ale letos je to
jiné. Davy dvakrát či třikrát tak velké
křižují pustiny. Zprávy se roznesly
rychlostí lesního požáru - Oblačná Císařovna
opět kráčí údolími a volá po zachránci.
Mrační vojáci si slibují bohatství a
zapřísahají se, že Císařovna může splnit
veškerá přání. Hmyzí mniši ovšem mluví o
temnějších věcech - že Stoleté Hejno přišlo
o deset let dřív.
Pro svou cestu do Delta City jste se
rozhodli zvolit si otlučenou vzducholoď
Fazolová bárka. Nejlepší léta má už
tucektrát za sebou, ale pořád slouží dobře -
a co víc, je levná. Kapitán Stello ohrnuje
nos na temnými zvěstmi a slyší jen cinkání
peněz. Jakmile se všichni na lodi usadíte,
začne vaše pouť skrze jedovaté mraky.
Vzducholoď vyplula, a teď už není žádné
cesty zpět.
Cloud Empress je ekologické science-fantasy ve
světě, který se děsí stád obřích magických
cikád. Oblačná Císařovna, jež umí splnit
jakékoliv přání, zmizela, mágové pojídají křídu
z ostatků obřích brouků a platí strašnou cenu za
svou moc, šlechta se balí do relikvií mrtvých
národů jako revmatická stařena do houní a
vesnicemi kráčí duchové, jež posedávají těla
mrtvých. V centru všeho však stojí Imago - na
jaře stoupají z hlubin země a v létě napadají
polnosti a farmy. Imago, obří cikády. Každý rok
se jich objeví pár stovek, ale mniši šeptají o
temných proroctvích, že se blíží Stoleté hejno -
tisíce a tisíce olbřímích cikád, jež hrozí
pozřít poslední zbytky civilizace.
Inspiraci si bere především z filmu studia
Ghibli Naušika z Větrného údolí, ale mezi své
inspirace a díla, jejichž atmosféru se snaží
budovat, řadí třeba i Zeměmoří, Dunu, obrazy
Kiliana Enga a Moebia, či RPG hry Electric
Bastionland a Wanderhome.
Lukáš Winkler - Cesta vyhnance
Cesta vyhnance je hra na hrdiny, která se
inspiruje podobnými tituly vydanými před rokem
2000 a spojuje staré herní mechaniky s moderními
trendy. Pravidla jsou navržena tak, aby se dala
pohodlně kombinovat s dostupnými herními doplňky
jako jsou kostky, mapy, terény apod. Pravidla
přináší ojedinělý herní zážitek založený na
pravděpodobnosti a neustálém budováním postavy.
Z role obyčejného nevolníka se budete
vypracovávat, až se nakonec stanete legendárním
hrdinou, nebo zemřete při pokusu o to.
Václav "Kapitán" Švejda - Stoneburner
Brokur Dlouhonos z klanu Storslagen zemřel a
vy jste jeho jediní žijící příbuzní. Brokur
vám ve své závěti zanechal prokletý důlní
komplex Dlouhý Pas s rozpadající se osadou a
vůdcovství klanu Storlagen. Ale ostatní
trpasličí klany hledají cesty, jak vás
svrhnout a uzmout pro sebe vlastnictví
drahocenných minerálů, které se nacházejí
uvnitř těch temných a studených tunelů. A
aby toho nebylo málo, vetšina dolů je
zaneřáděna démony z podsvětí.
Takže si oblečte své bojové obleky,
připravte si brokovnice, útočné pušky a
kouzla a jděte obnovit zašlou slávu svého
klanu.
Stoneburner používá systémové jádro Breathless,
které je původně postavené pro hraní survival
hororu a je velice jednoduché. Hra má také velké
množství náhodných tabulek a procedurální
generování misí, které si vyzkoušíme.
Volný program
Lukostřelba
Chtěli byste umět střílet z luku jako vaši
hraničáři? Nebo už dokonce sami střílíte a rádi
byste své dovednosti v lukostřelbě někde
otestovali? Tímto vás srdečně zveme na náš
lukostřelecký turnaj. Pokud nejste v lukostřelbě
příliš zběhlí, budete si chtít nejprve vyzkoušet
naše luky či si prostě jen tak zastřílet, určitě
přijďte ještě před začátkem turnaje. Vše vám
rádi předvedeme a vysvětlíme, ať máte všichni
šanci si z turnaje odnést pár pěkných cen.
Turnaj v lukostřelbě se bude konat v sobotu
odpoledne od 15:00. Mohou se jej zúčastnit
pouze hráči turnaje v Jeskyních a dracích.
Dřevárnický šerm
Ke hrám na hrdiny neodmyslitelně patří šerm.
Díky našemu šermířskému turnaji budete mít
možnost bojovat tak, jak vaši hrdinové. Že jste
to nikdy nezkoušeli a nikdo vás to neučil? Na to
je snadná pomoc, rádi vám před turnajem ukážeme
naše zbraně, necháme vás si vše vyzkoušet a
poradíme vám, jak na to. Nemusíte se ničeho bát,
bojuje se jen měkčenými zbraněmi, takže nehrozí,
že byste si mohli zvlášť ublížit. A ještě si z
turnaje odnesete opravdu pěkné ceny!
Turnaj v šermu se bude konat v sobotu
odpoledne od 16:00. Mohou se jej zúčastnit
pouze hráči turnaje v Jeskyních a dracích.
Deskové hry
V průběhu celého sobotního odpoledne budete mít
na výběr z velkého počtu deskových her, jež si
budete moct ve volných chvílích zahrát. A
nemusíte se bát vyzkoušet si i nové, složitější
hry, které třeba neznáte. Rádi vám poradíme, jak
na to.
Blood on the Clocktower
O PŮLNOCI…
Během pekelné bouřky se ospalým městem
Havranolesí rozléhá křik. Obyvatelé města
spěchají, aby to vyšetřili a zjistili, že
milovaný místní vypravěč příběhů byl
zavražděn a jeho tělo bezvládně visí z
hodinové věže. Jak krev kape na dlažební
kostky pod věží, pomalu svítá poznání... byl
vypuštěn démon, který zabíjí v noci a ve dne
na sebe bere lidskou podobu. Dokáže dobro
najít démona včas? Nebo zlo ovládne toto
kdysi mírumilovné město?
Blood on the Clocktower je hra plná vražd a
tajemství, lži a logiky, dedukce a podvodů pro
pět až dvacet odvážných hráčů a jednoho
úskočného vypravěče.
Společenská hra, která se hraje osobně v
místnosti, každý hráč obdrží roli „dobra“ nebo
„zla“ se svou jedinečnou postavou. Dobří hráči
sdílejí informace, aby vyřešili záhadu, zatímco
zlí hráči lžou o tom, kdo jsou a co vědí. Dobrý
tým vyhraje, pokud dokáže dát dohromady své
znalosti, vzájemně si důvěřovat a popravit
démona. Zlý tým vyhraje, pokud démon dokáže
zasít nedůvěru, vyhnout se odhalení a vyhladit
vesnici.
NERF
Pokud vás už nebaví sedět za stolem, házet
kostkou nebo koukat celý den do karet a chcete
zažít něco akčního, tak NERF aréna je zde přímo
pro vás. Zastřílíte si jak proti sobě, tak proti
terči, zaběháte si u toho a užijete si spoustu
zábavy. Nic k tomu nepotřebujete, vše máme pro
vás připraveno na místě.
RPG Forge - stánek a tombola
RPG Forge studio je e-shop s miniaturami pro
stolní hry, RPG a wargaming, ale také s doplňky
a rekvizitami. Mimo tvorbu modelů tvoříme obsah
pro hraní RPG na sociálních sítích a YouTube.
Vytváříme vlastní modifikaci D&D 5e pro vlastní
temný svět Kodar. Snažíme se tvořit obsah pro
komunitu a nabízet zakázkové služby pro hráče od
hráčů.
Na Fokus Rollu budete mít možnost zakoupit
si výrobky RPG Forge a také si zasoutěžit v
tombole o zajímavé miniatury.
Tombola: sobota 2. 3. od 18:30
Losovat budeme 5 výherních tahů.
Počet lístků do tomboly není omezen na osobu
a za každých 5 lístků automaticky získáte
jednu standardní miniaturu v hodnotě 100 Kč.
Hlavní cena tomboly bude miniatura v hodnotě
750-1000 Kč.
Připravte se na dobrodružství, které vás zavede
na nekonečnou cestu vesmírem! Artemis je
videohra pro pět hráčů, v níž se ujmete role
člena posádky vesmírné lodi. Každý z vás si
vybere svou specializaci - buď se stanete
šikovným navigátorem, statečným operátorem
zbraní nebo dokonce moudrým kapitánem na můstku.
Spolupráce a taktika jsou klíčové, protože se
budete muset spojit s ostatními hráči, abyste
přežili nejrůznější výzvy vesmírného prostoru -
přes monstra, mlhoviny, minová pole i
nepřátelské flotily.
Zažijte vesmírnou epopej, která vás nechá
ponořit se do kosmického světa jako nikdy
předtím. Staňte se součástí posádky Artemis a
objevte nekonečné hvězdné obzory!